İstanbul'da nadir gözlenebilecek şiddette bir lodos fırtınası
Akşama doğru lodos daha da şiddetlenmiş ve Bostancı-Tuzla sahil yolunu yer yer deniz suyu işgal etmiş!!!
Çalışmaya başlamadan önce tamamlanmış olan iç mekanları gözden geçiriyoruz
Ön kamara
Mutfak
Boydan
Baş ıstralya ayağı (armadora çeliği) 4 adet metrik 12 civata ile yerine bağlanacak
Ama biz, ek bir stabilite elde etmek amacı ile Gougeon Brothers'ın önerdiği paslanmaz çeliğin epoksi ile yapıştırılması tekniğini de uyguluyoruz:
Önerilen, yapışma yüzeyini kuru olarak 90 kum zımpara ile temizledikten sonra bir miktar katkısız epoksi reçineyi yüzeye sürerek zımparalama işini epoksi kurumamışken tekrarlamak. Bu sayede zımparalanan yüzey, bir taraftan da epoksi ile ıslandığından hava ile temas etmiyor ve oksidasyondan tam olarak korunmuş oluyor.
Sonrasında olağan yapıştırma işlemi yapılıyor
Yapıştırıcı sürülmüş olan armadora çeliği, cıvataları ile birlikte yerine oturtuluyor
Cıvatalar sıkılıyor
Armadora çeliği, yerine yerleştikten sonra kalan boşluklar epoksi macun ile dolduruluyor
Şimdi güverteye yapılacak işlemlere başlamadan önce temizlik
İç mekan boyanın etkilenmemesi için, içerden maskeleme yapılıyor
Son olarak lumbar ağzı da kapatılıyor
Dış mekan boyası bitene kadar içeri giriş yok!!!
Boya öncesi emprenye işi yapılıyor
Sabaha kurumasını umarak geç saatlere kadar çalışıp emprenyeyi bitirdik
Amacımız yarın ilk kat epoksi astar boyayı sürmek
Bir taraftan da dümen palasını elyaf kaplama işlemine hazırlıyoruz
Dümen palasını, rahatça çalışılacak şekilde, işkencelerle tezgaha sabitliyoruz