MOJO

8 Eylül 2014 Pazartesi

06 Eylül 2014 Temizlik ve dolgu macunu

Delik delme işi bittikten sonra talaşlar temizleniyor

Şimdi, birleşim yerleri ve boşluklar dolgu macunu ile dolduruluyor





05 Eylül 2014 Güverte elemanlarının bağlantı delikleri

Emprenyesini yaptığımız dublerler, yerlerine yapıştırıldı
Şimdi bağlantı delikleri delinecek
Matkap ve kılavuz tezgahı hazırlanıyor

Deliklerin, yüzeye dik olması için, matkap kılavuzu kullanıyoruz



Matkap kılavuzu bağlantı deliklerinin yüzeyine dik olmasını sağlıyor




Bağlantı deliklerinden sonra kaportaların menteşelerinin de yeri tespit ediliyor

Aynı işlem, portuç kapağı için de yapılıyor
Yer tespitinin ardından bir sonraki aşamada menteşeler hem vida ile hem de epoksi-paslanmaz yapışma tekniği ile sabitlenecek!



31 Ağustos 2014 Dublerler

Yerini saptadığımız parçaların dublerlerini de kesmiştik

Şimdi onların emprenyesini yapıyoruz




Emprenyesi yapılmış olan dublerler, yerlerine yapıştırıldıktan sonra, bağlantı elemanları için delinecek ve içi de emprenye edilecek!!!



30 Ağustos 2014 Güverte üzeri elemanları ile beraber diğer detaylar

Teknenin dış yapı elemanlarını tamamen bitirmeye kararlıyız!!!

Bir taraftan elemanların yerlerini kesinleştirirken diğer taraftan kaportaların menteşe ve kilitlerini de yapıyoruz

Zincirlik kaportası tesviyesi


Ve kilidi...




29 Ağustos 2014 Güverte üzeri elemanların çaparizinin kontrolü!

Yön makaralarının yeri saptandıktan sonra, hattı üzerinde, herhangi bir çapariz var mı diye kontrol ediliyor...

Böylece, vinç ve kıstırmaçlara göre yön makaralarının yeri de saptanmış oldu




27 Ağustos 2014 Vinçler ve kıstırmaçların yerleri


Kıstırmaçlardan çıkan halatların, vinçlere, yine 8 derece ile gelmesi gerekiyor

Yapılan hesaplamalar

Biraz matematik

Ve, yerlerini saptıyoruz

Halatların, vince giriş yaptığı taraf önemli
Vincin dişli grubunun olduğu taraftan giriş yapmak gerekiyor

Vince, halat, saat yönünde sarıldığından, iskele ve sancak tarafından giriş yapan halatların giriş açısı her iki tarafta vinçlerin biraz daha farklı yerlerde olmasına neden olacak


Kıstırmaçların yeri de bu temel prensibe göre belirlendi

Markalandı


Buna göre yön makaralarının yeri de saptandı