Bu sabah erkenden atölyeye geçiyoruz
Bodoslamanın düzgün olmayan yerlerini işaretleme işiyle başlıyorum güne
Eğer bir fazlalık-eksiklik yani açıya uymayan yer varsa işaretliyorum
Cem'in geçen hafta kestiği parçaları tekne üzerinde test ediyoruz: bir parça birkaç milim dar olmuş, yeniden yapılacak!
Cem, o parçayı yaparken ben de bodoslamanın düzgün olmayan yerlerini işaretleme işine devam ediyorum
Parçayı kesiyor ve hazırlıyor
Bütün parçalar tamam, şimdi, diğer parçaları kesebiliriz
Salma tabanına denk gelen parçalardan başlıyoruz
Ön ve arkasına gelen parçalar OK
Parçaları epoksiledikten sonra sabitlemek için kullanacağımız vida yerlerini işaretliyorum
Hangi boy vida uygun ki???
Vida delik yerlerini orta hattan 15 cm aralıklar ile işaretledikten sonra
Vida boyutumuza uygun bir uçla deliyorum
Tesviye sırasında sorun çıkmasın diye Cem de havşa açıyor deliklere
Birkaç küçük takozumuz da iç kısmda işimize yarayacak, onları da deliyoruz-havşa yerlerini açıyoruz
Şimdi gelelim bodoslama kapağına...
Uygun yerlerden işaretleyip deliyoruz
Havşasını açıyoruz
Deliklere uygun tirfon takıyoruz
Artık parçalar tamam olduğuna göre emprenye işine geçebiliriz: önce 70/30 oranındaki emprenyemizi hazırlıyoruz
Ve parçalara tek tek sürüyoruz
Az gelince bir 70'e 30 daha yapıyoruz
Ve tüm parçalara sürüyoruz
Teknede, parçaların denk geldiği yerleri de emprenyeliyoruz
Cem, arada açık kalan bazı küçük boşlukları hazırladığı macun karışımla dolduruyor
Heryer kapandı, tamamdır!!!
Yarın, parçaların epoksi ve sabitleme işini yapmayı planlıyoruz...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Yorumlarınızı paylaştığınız için teşekkürler...