Yine çok sıcak bir Istanbul sabahında atölyeye geçtik
Poyraz ve kümülüsler :)
Bugün çok heyecan verici işlerimiz olacak!!!
Şaft braket deliği (markalama) açıldı
Şaft kovanı delme aparatı yerine yerleştiriliyor; fakat matkap ucu çok uzun olduğundan yerinden şaşabilir, buraya bi parça yapmak lazım...
Omurgaya oturtulan parça tam olarak yerine konup
Geçici olarak vidalanıyor
Matkabın kullanılabilmesi için aparatın biraz kısaltılması gerekiyor; işaretlemeler yapılıyor
Aparat kısaltılıyor...
İşte bu!
İşaretlenmiş yerine konuyor
Açısı da ayarlanıyor
Veeeee omurgamız deliniyooor...
Bunlar da omurganın iroko parçaları
Teknenin içinden böyle görünüyor
Kılavuz deliğimiz açıldığına göre artık tam olarak kesme işine geçebiliriz (panç )
Sabitleme takozunu da çıkarıp devam edebiliriz işleme
Kenarlar düzgün olarak kesiliyor ama içini atamıyor panç, o yüzden Cem, düz kalem ve tokmak ile oyuğun içini temizliyor
Pançın ebatı kadar bölüm kesiliyor her seferinde
Ve sonra yine düz kalem-tokmak ile içi boşaltılıyor...
Artık omurganın iroko kısmı görünüyor!
Bundan sonrasına matkap erişemediğinden ucuna uzatma aparatı takılıyor ve panç o şekilde kullanılıyor
Daha sonra kelebek matkap ucu ile devam ediliyor
Oldukça ilerlendi!
Teknenin içinden böyle görünüyor
Bu da panç ve kılavuz boru
Neredeyse bitti
Devamı içerden
Salma ayağının üzeri düzeltiliyor
Biraz rende
Erol Abi yardımda!
Şimdi de salma cıvata delikleri deliniyor...
8 tane delik var
Matkap oldukça zorlanıyor!
Ben de son rötuşları yapıyorum paranoyakça!
Bir milim bile açıklık kalmadı!
Yalnız, son deliğin son 5mm.inde matkap intihar ediyor :(
Neyse haftaya yaparız diyor ve tekneyi temizliyoruz
Erol Abi matkabı canlandırmaya çalışıyor ama, matkap çok inatçı!